Jdi na obsah Jdi na menu
 


APPA - Asistenční pes pro autistu

APPA - ASISTENČNÍ PES PRO AUTISTU

ZNEPOKOJENĚ POZORUJEME TREND POSLEDNÍ DOBY, KDY SE

 

DO RODIN S AUTISTICKÝM DÍTĚTEM DOSTÁVÁ

 

„ASISTENČNÍ PES“ V PODSTATĚ VYŘAZENÝ Z PŘEDÁNÍ

 

KLIENTOVI NA VOZÍČKU.

 

 TENTO PES ODPOVÍDÁ POVAHOU A ZDRAVÍM, ALE NE

 

DOVEDNOSTMI – UMÍ PODÁVAT VĚCI, OTVÍRAT DVEŘE

 

APOD., ALE NEUMÍ SPECIÁLNÍ DOVEDNOSTI, KTERÉ OPRAVDU

 

ÚČELNĚ POMÁHAJÍ AUTISTŮM... AUTISTÉ (POKUD NEMAJÍ

 

POSTIŽENÍ KOMBINOVANÉ S TĚLESNÝM) NEPOTŘEBUJÍ

 

PODÁVAT PŘEDMĚTY ANI OTVÍRAT DVEŘE OD PSA, AUTISTÉ

 

MAJÍ ZCELA JINÉ POTŘEBY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY SVÉHO

 

ŽIVOTA !

 

V ČEM BY TEDY ASISTENČNÍ PES

PRO AUTISTU MĚL DOPOMÁHAT ?

 

·         Zvyšuje bezpečnost dítěte s autismem zejména při vycházce/pochůzce

·         Zprostředkovává komunikaci mezi rodičem a dítětem

·         Podporuje sebevědomí a sociální vazby, motivuje ke komunikaci

·         Je samozřejmě současně rezidentním terapeutickým psem

·         Informuje okolí o přítomnosti osoby s handicapem, veřejnost pak situacím rozumí

·         Dohledá dítě pokud se ztratí z dohledu rodičů, zejména pokud dítě na volání nereaguje.

·         Pomáhá při překonávání pro dítě frustrujících úseků trasy při vycházce/pochůzce.

 

Příklady základních situací které možná prožíváte, kde uplatní APPA svou službu:

 

  • Vycházka s dítětem není pro něho bezpečná pokud jej nepřidržuji za ruku, rukáv, kapuci apod. (dítě má tendence nečekaně měnit směr či odskakovat např. z chodníku do silnice, nebo v přírodě směrem ke srázu apod.). Ovšem dítě někdy/mnohdy/vždy odmítá mou ruku a mé držení...

 

  • Pokud dítě v bezpečném parku pustím běhat, obvykle se vzdálí a na mé volání nereaguje a pokud ano tak až za určitou dobu, takže většinou dojde na to že dítě honím a chytám abychom zase mohli jít dál…

 

  • Dítě jde odevzdaně za ruku, bez zájmu klopýtá o nerovný povrh, mám pocit že nemá radost z vycházky a ani nevnímá kudy a kam jdeme, stále ho jen tahám za ruku a zvedám ze zakopnutí…

 

  • Během vycházky mi někdy nastávají i nepříjemné, stresující až konfliktní situace s lidmi - veřejností, plynoucí z jejich nepochopení odlišného chování mého dítěte a tedy i mého přístupu k dítěti, je mi to nepříjemné a někdy se cítím i trapně...

 

  • Dítě má tendence se schovávat, nebo bezcílně utíkat bez reakcí na mé volání a hledání (v budovách i venku). Už jsme dítě jednou hledali skoro 20 minut – nakonec bylo od nás asi 10 metrů – sedělo v povaleném sudu na kraji zahrady, měl/a jsem takový strach že se mi dělalo špatně od žaludku…

 

  • Dítě mívá oblíbené menší předměty díky nimž lépe zvládá stresové situace, např. jen s nimi je pro dítě snazší změnit prostředí -jít na návštěvu, vycházku. Mívá období kdy nechce dát z ruky svůj hrneček, někdy se to kombinuje ještě s jednou hrací hračkou,letos přibyla jedna kšiltovka, když to hned nemá začne se silně vztekat ... nikdy nevím jak to bude – beru proto všechny 3 předměty vždy sebou – to značí tašku navíc...

 

KOMENTÁŘ  K  VIDEU:

V krátké sekvenci můžete vidět jak terapeut vede psa, matka jde s dítětem které nevyžaduje aby ho držela za ruku (což se bez psa děje), při chůzi matka sejde z chodníku do vozovky, dítě ale nadále následuje psa na chodníku...

 

Tak jako u canisterapie – i zde jde o naprosto zvláštní typ přístupu k metodě.

 

NENÍ SMYSLEM A CÍLEM ABY DÍTĚ SPOLUPRACOVALO S ASISTENČNÍM PSEM

 

A NAOPAK, TAK JAK TOMU JE BĚŽNĚ U ASISTENČNÍCH PSŮ PRO OSOBY

 

S JINÝM TYPEM POSTIŽENÍ (NAPŘ. OSOBY NA VOZÍČKU)

 

CÍL ZDE JE:

 

APPA plně spolupracuje s rodičem dítěte – dítě z toho velmi těží a díky tomu se neztrácí v situacích ve kterých by se jinak těžko orientovalo. !

 

APPA  autistovi  pomáhá  pochopit  konání a  komunikaci  okolí.

 

Aktivní spolupráci dítěte se psem (dítě cíleně a vědomě psu

 

velí, chválí, trestá) zde nepředpokládáme.

 

snimek-020.jpg 

CÍLEM  JE   INTEGRACE 

APPA  S  DÍTĚTEM  A  JEHO RODIČI

  TAK,  ABY  DÍTĚ 

PROSTŘEDNICTVÍM  PSA 

CHÁPALO  CO  

SE  PO  NĚM  CHCE

  A  CO  SE  OKOLO  NĚHO

  DĚJE  A  RODIČE  DOVEDLI 

SVOU   KOMUNIKACI  K  DÍTĚTI 

SKRZE  PSA 

ZPROSTŘEDKOVAT 

__________________________

 

 

- VŽDY KE KLIENTOVI PŘISTUPUJEME VELMI INDIVIDUÁLNĚ.

 

                  _______________________________

 

 puppies-labradoodle-2-151.jpg

Vážení rodiče dětí s autismem, velmi rádi Vám podáme bližší informace o APPA  a jeho možnostech.

Zejména je nutno říci že ani canisterapie ani APPA není spásnou a jedinou nejlepší metodou jak pracovat s autismem.

Jde opět jen o možnost která je právě jen v naší organizaci k dispozici.

 

 Rádi bychom jen varovali před možnou nekvalitní službou – pamatujte že máte nárok na kvalitní služby pro své dítě a Asistenční pes pro Vaše dítě, tedy pro autistu rozhodně nemá být jen slušně vychovaný, hodný labrador – má ovládat hned několik speciálních dovedností, které právě pomohou naplnit úvodní seznam toho jakou službu APPA má plnit.

Např. podávání předmětů rodičům či dítěti do tohoto seznamu nepatří – tyto dovednosti by měl asistenční pes umět v případě že postižené dítě má handicap tělesný.

APPA má dovednosti ryze účelné ke svému poslání.

 

 

 

 

 

 
 

 

Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< listopad / 2017 >>


Statistiky

Online: 2
Celkem: 88843
Měsíc: 2182
Den: 58

 
 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA